• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad bör jag ta mig till? 1.4 miljoner i blanco

Överbelånad65

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 September 2024
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Åh Herre Gud vad höga månadskostnader du har för lån o krediter!!!!!
Mina råd är:
1. Berätta för partner
2. Ta hjälp mot ditt spelande!
3. Förläng återbetalningstiden för alla lån som går (för att få ner kostnaderna per månad)
4. Börja genast med snöbollsmetoden fr det minsta lånet och vidare.
5. Stryp all onödig konsumtion, sälj allt du kan och lägg pengarna i snöbollen
6. Extrajobb?!

Vet ej om du ev kan få skuldsanering, det har andra här bättre koll på
Ja, jag förstår knappt själv när jag ser på det såhär.
Som jag svarat tidigare så ligger det i mitt högsta intresse att berätta för min partner. men som många som kanske varit i denna situation vet hur svårt det är att dra av plåstret.
Spelandet är inget som pågår nu, jag har spelat bort tillräckligt med pengar och är spärrad.
Vissa av lånen har den längsta återbetalningstiden. Brukar det gå att förlänga? te.x swedbank har högst månadskostnad med lägst lånesumma.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ja, jag förstår att jag måste berätta.
Kronofogden ska jag hålla mig borta från, och har inte haft något med kfm att göra hittills.
Om det finns ett skuldebrev mellan mig och min partner, där det påvisas att större del av lägenhet ägs av denna, vet du hur detta ses på?

Det kommer inte ha någon betydelse
 

sarkostik

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
321
Mottagna reaktioner
106
Poäng
307
Du behöver berätta för din partner. Ni är två som kan jobba för att förbättra er (din) ekonomiska situation, så ni tjänar båda på det. Givetvis kräver det en stark relation med samma drivkraft och målsättning.
Tänk på att hålla dina större lån i schack då du inte vill ha dessa hos inkasso och riskera kronofogden. Det är korta avbetalningsplaner hos inkasso och du / ni kommer inte kunna rodda runt det. Det är i så fall bättre att släppa på de mindre skitkrediterna till inkasso eller till och med KFM och lägga krut på att betala bort dessa.

Ditt spelmissbruk är det viktigaste att jobba med och du måste söka hjälp. Berätta för familj och vänner då det kan öppna vägar du inte tänkt på.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Ja, jag förstår knappt själv när jag ser på det såhär.
Som jag svarat tidigare så ligger det i mitt högsta intresse att berätta för min partner. men som många som kanske varit i denna situation vet hur svårt det är att dra av plåstret.
Spelandet är inget som pågår nu, jag har spelat bort tillräckligt med pengar och är spärrad.
Vissa av lånen har den längsta återbetalningstiden. Brukar det gå att förlänga? te.x swedbank har högst månadskostnad med lägst lånesumma.
Jag tycker att det är absolut värt att du ringer alla och frågar om det finns möjlighet att förlänga återbetalningstiden eller få ngn annan sorts hjälp (t ex tillfälligt amorteringsfritt, pausa eller what ever) för att kunna hantera skuldbergen.
Reagerade också på den höga månadskostnaden för Swedbank, ett lån på 10 år på samma belopp kan annars ligga på ca 2000kr!
Ring och be om hjälp! Får du ett nej så har du försökt!
Följ Dave Ramsey på insta (många bra o motiverande tips och tankar kring skuldsättning och hur man kan bli skuldfri)
 

Överbelånad65

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 September 2024
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Hur går du runt idag? Hur klarar du dig från att inte släppa allt?
Jag går väl kanske inte runt idag, någon faktura får vänta till månaden efter, tar något smålån för att täcka upp utgifterna. Anledningen att jag inte släppt allt är för att jag vill på något sätt göra rätt för mig, och den offentliga skammen bland arbetskamrater och folk runtomkring mig..
 

Överbelånad65

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 September 2024
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Jag tycker att det är absolut värt att du ringer alla och frågar om det finns möjlighet att förlänga återbetalningstiden eller få ngn annan sorts hjälp (t ex tillfälligt amorteringsfritt, pausa eller what ever) för att kunna hantera skuldbergen.
Reagerade också på den höga månadskostnaden för Swedbank, ett lån på 10 år på samma belopp kan annars ligga på ca 2000kr!
Ring och be om hjälp! Får du ett nej så har du försökt!
Följ Dave Ramsey på insta (många bra o motiverande tips och tankar kring skuldsättning och hur man kan bli skuldfri)
Jag ska börja ringa runt imorgon.. Tack.
Swedbank var ett av de första lånen som togs, och därför inte på så lång återbetalningstid, då jag tänkte att denna lilla månadskostnaden gör ju inget..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp